Políticas de la editorial

Enfoque y alcance

Añada: revista d’estudios llioneses ye una publicación científica d’arte y humanidades evaluada por pares (peer reviewed journal) y de periodicidá añal, qu’edita l’Asociación Cultural Faceira en colaboración cona “Cátedra de Estudios Leoneses” de la Universidá de Llión dende’l 2019.
La revista publica investigaciones, revisiones críticas y recensiones bibliográficas sobre cualquier aspectu históricu, xeográficu, lingüísticu ou cultural relacionáu cona rexón de Llión.

 

Políticas de sección

Artículos

Comprobado Abrir envíos Comprobado Indizado Comprobado Evaluado por pares

Reseñas

Comprobado Abrir envíos Comprobado Indizado Sin comprobar Evaluado por pares

Editorial

Comprobado Abrir envíos Comprobado Indizado Sin comprobar Evaluado por pares
 

Proceso de evaluación por pares

Los orixinales de los artículos (investigaciones ou revisiones críticas) serán sometíos a un sistema autónomu d’evaluación por especialistas externos a la revista (sistema de evaluación por pares dobremente encubierta ou double-blind peer review). Despuéis, el Conseyu de Redacción decidirá si procede, ou non, la súa publicación y notificará-ylo a los autores nun prazu máximu de seis meses dende la recepción del borradore. L’acceptación quedará condicionada, no sou casu, a la revisión y incorporación de las suxerencias anotadas nos informes d’evaluación.

 

Política de acceso abierto

Esta revista proporciona un accesu abiertu inmediatu al sou conteníu, basáu no principiu qu'oufrecer al públicu un accesu llibre a las investigaciones ayuda a un mayor intercambiu global de conocimientu.

 

Reglamentu de la Revista

REGLAMENTU DE LA REVISTA AÑADA: REVISTA D’ESTUDIOS LLIONESES

Aprobáu pola Asociación Cultural Faceira, na Asemblea de Socios[1] celebrada en Llión el 21 de diciembre del 2019, y pol Conseyu de Publicaciones de la Universidá de Llión el 28 de noviembre del 2019.

 

PREFACIU

 

Dende la súa fundación no 2011, l’Asociación Cultural Faceira apercatóuse de la necesidá de potenciar l’estudiu de las manifestaciones culturales llionesas al traviés d’una publicación científica que chenara’l manifiestu vacíu que, al respective, existía no panorama rexonal. L’asociación, que promovíu dende los sous oríxenes la organización d’actividades empuntiadas a la difusión y valorización de lo llionés dende una atitú de respectu y rigor críticu, tomóu el determinu, na Asemblea Xeneral de Socios celebrada’l 13 d’outubre del 2018, llevar alantre un proxectu deseyáu tiempu atrás, cona puesta en marcha d’un annuariu interdisciplinar que recoyera, a xeitu de coyeita añal, dalgunos de los fruitos producíos polas investigaciones científicas del aria d’Artes y Humanidades centraos en temas llioneses, entendíos estos en sentíu lato (Llión, Zamora, Salamanca, Asturias, Bergancia, etc.). Por outru llau, la coincidencia d’obxectivos cona “Cátedra de Estudios Leoneses” (CELe), creada en sesión del Conseyu de Gobiernu de la Universidá de Llión el 19 de diciembre del 2017, favorecíu l’establecimientu d’una fructífera y connatural colaboración entre l’asociación y la institución académica, que non solo refuercia la vocación científica de la publicación, sinón que permite amás que la xestión y edición online de la revista se faiga al traviés del portal dixital ULErevistas.

 

Artículu 1. Órganos directivos

La revista Añada está rexida por un director, un subdirector, un secretariu, un Conseyu de Redacción –del que facerán parte’l director, el subdirector y el secretariu– y un Conseyu Asesor. Contará tamién con revisores externos a l’Asociación Faceira y a la "Cátedra de Estudios Leoneses" de la Universidá de Llión.

 

Artículu 2. Dirección

2.1. El director d' Añada tien que ser sociu de l’Asociación Faceira, estar en posesión del títulu de Doctor y contar con experiencia en dalgún de los campos d’investigación d’Artes y Humanidades. Será elixíu por un períodu de cinco años, renovable polos quinquenios que se consideren axeitaos, siempre y cuando seya aprobáu pol órganu competente de l’Asociación y el Conseyu de Redacción de la revista.

2.2. Amás de desenvolver las propias d’un miembru del Conseyu de Redacción, serán funciones del director:

a) Convocar y presidir las reuniones del Conseyu de Redacción.

b) Encargase –xunto cono secretariu– del procesu de xestión y edición d’Añada previu a la maquetación y al accesu online de la revista al traviés de la plataforma informática de la Universidá de Llión.

c) Coordinar el llabor de los evaluadores externos.

d) Exercer las competencias que-y seyan delegadas pol Conseyu de Redacción de la revista.

e) Representar a la revista en cuantas actividades se relacionen directamente con ella.

2.3. El director cesará nas suas funciones:

a) A petición propia.

b) Por determinu de l’Asociación Faceira previu informe razonáu del Conseyu de Redacción, que tendrá que motivar acreditadamente la súa solicitú nun escritu dirixíu a aquella.


2.4. El Conseyu de Redacción podrá proponer a l’Asociación Faceira el nomamientu d’un director honoríficu, siempre que la persona en cuestión demostrara una traxectoria investigadora de méritu reconocíu.

Artículu 3. Subdirección

3.1. El subdirector d’Añada ye’l Director de la "Cátedra de Estudios Leoneses" ou la persona en quien delegue. En todu casu, tendrá que ser un profesor ou profesora de la Universidá de Llión vinculáu/ada a cualesquiera de las árias d’Artes y Humanidades. La súa permanencia no cargu será por un períodu de cinco años, quitante qu’antias deixe’l cargu de Director de la CELe.

3.2. Amás de desempeñar las propias d’un miembru del Conseyu de Redacción, la función del subdirector será ayudar y asistir al Secretariu nas relaciones cono Serviciu de Publicaciones de la Universidá de Llión, responsable del procesu material de la publicación online de la revista.

3.3. El subdirector cesará nas suas funciones:

a) A petición propia.

b) Por determinu del órganu de gobiernu competente de la Universidá de Llión, previu informe razonáu del Conseyu de Redacción, que tendrá que motivar acreditadamente la súa solicitú nun escritu dirixíu a aquel.

 

Artículu 4. Secretaría

4.1. El secretariu será nomáu pol director de la revista d’entre los miembros de l’Asociación Faceira por un períodu de cinco años (renovables), siendo preferente la posesión del títulu de Doctor pal exerciciu d’esti cargu. Sicasí, la secretaría de la revista podrá ser exercida tamién por personal de la Universidá de León –preferiblemente adscritu al serviciu de bibliotecas ou publicaciones– siempre y cuando cuente cono preste de la institución académica y del director de la revista.

4.2. Amás de desenvolver las propias d’un miembru del Conseyu de Redacción, serán funciones del secretariu:

a) Recibir y custodiar los materiales pa la súa publicación.

b) Encargase –xunto cono director– del procesu de xestión y edición de Añada previu a la maquetación y al accesu online de la revista al traviés de la plataforma informática de la Universidá de Llión.

c) Expedir cualesquier certificáu solicitáu polos autores ou revisores.

d) Ocupase de las relaciones cono Serviciu de Publicaciones de la Universidá de Llión, responsable del procesu material de la publicación online de la revista.

e) Llevantar acta de las reuniones del Conseyu de Redacción.

f) Exercer las competencias que-y seyan delegadas pol Conseyu de Redacción de la revista.

4.3. El secretariu puede cesar nas suas funciones:

a) A petición propia.

b) Por determinu razonáu del director de la revista cono preste de la mayoría de los miembros del Conseyu de Redacción.

 

Artículu 5. Conseyu de Redacción

5.1. El Conseyu de Redacción tien vocación interuniversitaria y estará conformáu por ocho profesores de diferentes universidades de distintas disciplinas de conocimientu, con experiencia y traxectoria qu’estía lligada a temas llioneses, entendíos estos en sentíu ampliu.

5.2. El Conseyu de Redacción reuniráse, polo menos, una vez al añu.

5.3. El Conseyu de Redacción ye responsable de tódolos aspectos científicos y administrativos relacionaos cona revista. Entre outros llabores:

a) Definirá la política editorial de la revista.

b) Elaborará y actualizará las normas de redacción y estilu.

c) Acusará recibu de los textos que se presenten pa la súa publicación  n’Añada y dictaminarálos en primer instancia.

d) Seleccionará a los revisores externos que, pol sistema de evaluación por pares dobremente encubierta, serán los encargaos d’examinar las posibles contribuciones.

e) Remitirá al autor ou autores l’informe relativu a la evaluación externa xunto cona comunicación motivada del determinu final.

5.4. El Conseyu de Redacción tomará los sous determinos por mayoría. En casu d’empate, el director de la revista tendrá votu de calidá.

5.5. Los miembros del Conseyu de Redacción cesarán nas suas funciones:

a) A petición propia.

b) Pola extinción de la vinculación profesional cona sua universidá ou centru d’investigación d’orixe.

c) Por determinu razonáu del director de la revista cono preste de la mayoría de los miembros del Conseyu de Redacción.

 

Artículu 6. Conseyu Asesor

6.1. La función principal del Conseyu Asesor ye garantir los niveles d’exixencia y rigor propios d’una revista académica. Órganu observador y consultivu, analizará la evolución d’Añada y evaluará’l sou interés y calidá de manera sistemática y conxunta.

6.2. El Conseyu Asesor estará formáu por personas de prestixu contrastáu –preferentemente del ámbitu d’Artes y Humanidades, anque non exclusivamente– externas a l’Asociación Cultural Faceira y a la "Cátedra de Estudios Leoneses". Serán propuestas pol Conseyu de Redacción procurando la mayor representatividá de las diferentes disciplinas y desenvolverán las suas funciones por un períodu de cinco años (renovables).

6.3. Cumo órganu consultivu, los miembros del Conseyu Asesor podrán ser requíos pol Conseyu de Redacción p’asesorar sobre cualesquier aspectu de la revista y pa suxerir evaluadores externos.

6.4. Los miembros del Conseyu Asesor cesarán a petición propia ou por determinu razonáu del director de la revista cono preste de la mayoría de los miembros del Conseyu de Redacción.

 

Artículu 7. Revisores externos

7.1. Los revisores externos serán especialistas nas temáticas tratadas nos artículos recibíos. Igualmente, nun facerán parte de l’Asociación Cultural Faceira nin de la "Cátedra de Estudios Leoneses", quitante en casos excepcionales debidamente xustificaos pol Conseyu de Redacción.

7.2. Los textos serán revisaos pol sistema de evaluación por pares dobremente encubierta. Si, recibidas las evaluaciones, houbiera diferencias insalvables entre ellas, solicitaráse la opinión d’una tercera.

7.3.Las personas que faigan parte del equipu evaluador externu d’Añada tendrán garantizáu’l sou anonimatu a lo llargo del procesu de revisión. Solo las entidades evaluadoras de revistas científicas, y cona única finalidá de comprobar el cumprimientu del sistema d’admisión de textos por revisores externos, tendrán accesu a la súa identidá.

7.4. Los dictámenes tendrán que s’emitir nun prazu prudencial fixáu pol Conseyu de Redacción de la revista y tendrán que quedar debidamente rexistraos.

7.5. Acceptación, admisión condicionada ou refugu de los orixinales:
a) Si los informes de los evaluadores externos son favorables, el trabayu será acceptáu tras la súa aprobación pol Conseyu de Redacción.
b) Si los informes de los evaluadores externos son favorables, pero suxeren cambios menores a los autores, estos han d’incorporalos nuna versión nueva del trabayu, que será remitida nun prazu non superior a quince días. La contribución será acceptada tras la súa aprobación pol Conseyu de Redacción.
c) Si los informes de los revisores externos son favorables, pero condicionan la publicación del trabayu a la realización de modificaciones mayores, los autores dispondrán d’un prazu de treinta días pa remitir a la revista una versión nueva del trabayu, que tendrá que ser reevaluada antias de ser aprobada pol Conseyu de Redacción.
d) Recurriráse a un tercer revisor en casu d’haber discrepancia na valoración final de los revisores.
e) Si los dous informes de los revisores externos son desfavorables, el trabayu será refugáu pol Conseyu de Redacción.
f) En todu casu, el determinu final de publicación corresponderá al Conseyu de Redacción d’Añada.

 Artículu 8. La publicación

8.1. Añada tendrá una periodicidá añal y acoyerá estudios que tengan que ver con Llión en cualesquiera de las suas manifestaciones patrimoniales, lingüísticas, históricas, xeográficas, culturales, artísticas y musicales.

8.2. Añada publicará preferentemente trabayos nas llenguas patrimoniales de Llión, ye dicir, asturllionés, castellanu y gallegoportugués. Amás, y siempre que tengan el preste del Comité de Redacción, podrán acceptase textos n’outros idiomas, entre ellos francés, italianu, inglés y alemán.

8.3. N’Añada admítense dous tipos de colaboraciones: artículos científicos (d’investigación ou de revisión) y recensiones ou reseñas.

8.4. Las colaboraciones cumprirán obrigatoriamente conas normas de publicación d’Añada, a disposición de los autores no portal dixital ULErevistas, y al final de cada exemplar de la edición escrita.

8.5. Con carácter xeneral, cada colaboración unviada tedrá que cumprir las normas siguientes:

a) Ser orixinal y inédita y nun estar pendiente de revisión n’outra revista. Las personas firmantes serán responsables únicas de garantir que la súa aportación cumpre estos requisitos.

b) Presentase en formatu dixital: un documentu de Word (.doc ou .docx), textu enriquecíu (.rtf) ou formatu abiertu (.odt).

c) Las contribuciones tienen que dir precedidas d’una páxina onde, amás d’aparecer el títulu del trabayu y el nome del autor ou autores (máximo cinco), constarán: las señas postales particulares, la dirección electrónica, el númaru de teléfonu, los datos académicos (titulación y universidá onde se sacóu), la situación profesional (categoría ou cargu con indicación del centru ou institución a la que pertenez ou na que desenvuelve’l sou llabor investigador) y un currículum breve del autor (d'alredor de 200 palabras).

d) Los orixinales dirán acompañaos d’un resume d’unas 200 palabras y d’una selección de palabras clave (entre trés y cinco). Tanto’l resume cumo las palabras clave tienen que se presentar cona traducción correspondiente al inglés (Abstract y Keywords).

8.6. Añada xestiónase al traviés del portal dixital ULErevistas pa la súa edición online.

8.7. La financiación pa la edición impresa de la revista será de cuenta de l’Asociación Cultural Faceira.



[1] Tódalas referencias a personas, cargos, puestos, etc. pa las que no presente Reglamentu s’utiliza la forma gramatical del masculinu xenéricu, tienen que s'entender aplicables indistintamente a muyeres y homes.



Añada: revista d'estudios llioneses

Faceira

Asociación Cultural Faceira en colaboración cona

“Cátedra de Estudios Leoneses” de la Universidá de Llión

Contactu: estudiosllioneses@gmail.com
Serviciu técnicu: journals@unileon.es

e-I.S.S.N. 2695-8481

ISSN 2695-8643 (ed. impresa)

Editada pol Aria de Publicaciones de la Universidá de Llión