Azar, influencia: sincronicidad analogías temáticas y estructurales entre tres obras de Berlioz, Víctor Hugo y Delacroix
DOI :
https://doi.org/10.18002/ehgha.v0i21.6810Résumé
The analysis of three works of the Romantic French Art (the Symphonie Fantastique by Berlioz, Notre Dame de Paris, by Victor Hugo, and Liberty Leading the People, by Delacroix), shows and proves the existence of deep structural and thematical analogies in them. The coincidences in the conception of the Feminine and its relationship with the idea of artist are not anecdotal, and could be explained by different hypothesis. Firstly, as a result of conscious influences among the three artists. Secondly, as manifestations of the period's latent culture and, finally, as three formal mouldings of the anima archetype.Téléchargements
Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles.
Téléchargements
Publié-e
1999-12-01
Comment citer
García Álvarez, C. (1999). Azar, influencia: sincronicidad analogías temáticas y estructurales entre tres obras de Berlioz, Víctor Hugo y Delacroix. Estudios humanísticos. Geografía, historia y arte, (21), 275–289. https://doi.org/10.18002/ehgha.v0i21.6810
Numéro
Rubrique
Estudios
Licence
(c) Tous droits réservés César García Álvarez 1999
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution - Pas d'Utilisation Commerciale - Partage dans les Mêmes Conditions 4.0 International.
Los artículos publicados en esta revista se encuentran bajo la Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. Puede consultarse desde aquí la versión informativa y el texto legal de la licencia.