A study of a karate trial teaching class in a teacher training course − based on students’ formative assessment
DOI:
https://doi.org/10.18002/rama.v14i2s.6001Palabras clave:
Martial arts, combat sports, karate, physical education, teacher education, formative assessmentResumen
The purpose of this study was to examine the effectiveness of a karate trial teaching class in an initial teacher training course, through students’ formative assessment. It involved two case studies of trial teaching classes of karate and that of two other activities, taught by the students of an initial teacher training course. The results were assessed using the Students’ Formative Assessment of Physical Education (P.E.) Classes scale. Results showed significant differences between groups in “New discovery” (p<.05) and a trend toward statistical significance in “Skill growth”, “Fun Exercise” and “Learning friendly” (p<.10) based on the classes provided by karate and other teaching materials. This implies that karate might have different acute effects on students’ learning process in the context of school-level physical education.
Descargas
Métricas alternativas
Citas
Imamura, H., Yoshimura, Y., Iide, K., & Tai, K. (2012). Karate as Physical Education: Aspect of Physical Fitness. Nagasaki International University Review, 12, 87-94.
Koyama, M. (2011). Educational Function of Karate-do. Tokyo: BAB Japan.
MEXT - Ministry of Education, Culture, Sports, Sciences and Technology. (2008). The Courses of Study for Secondary Schools – Physical education. Kyoto: Higashiyama Syobo.
Takahashi, T., Hasegawa, E., & Kariya, S. (1994). Construction of an instrument for formative evaluation of physical education class. Japan Journal of Physical Education, Health and Sport Sciences, 39(1),29-37.
Kobayashi, Y., Hiraoka, H., Kiryu, S., Nabeyama, T., Fumoto, M., & Ishikawa, Y. (2018). Budo image of university physical education students attending budo classes. Research Journal of Budo. 50(2),79-87.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2019 Kentaro Tai
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0.
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores ceden de forma no exclusiva los derechos de explotación (reproducción, distribución, comunicación pública, transformación) a la Universidad de León, por lo que pueden establecer, por separado, acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, alojarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Este trabajo se encuentra bajo la Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. Puede consultarse desde aquí la versión informativa y el texto legal de la licencia.
- Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.