Research progress of restraining campus bullying by martial arts training
DOI:
https://doi.org/10.18002/rama.v14i2s.6004Palabras clave:
Martial arts, combat sports, martial arts training, bullying, violence preventionResumen
This narrative review analyzed the existing research related to the practice of martial arts and campus bullying. This literature suggests that martial arts training can reduce bullying behaviors by improving individual self-control and self-esteem, reducing hostility and strengthening interpersonal communicative ability. Current research also emphasizes the efficacy of those martial arts activities that pay attention to participants’ moral education or norms of proper social behavior in order to improve physical cognition and lead to restraining individual bullying behavior. Future research should focus on cross-cultural factors and local situations, combine quantitative and qualitative research methods, and explore the internal mechanism of martial arts training to curb campus bullying, so as to explore new ways in which martial activity can promote individual psychological adjustment and to positively address problem behavior.
Descargas
Métricas alternativas
Citas
Bandura, A. (1973). Aggression: A social learning analysis. American Journal of Sociology, 26(5), 1101-1109. doi: URLhttps://doi.org/10.2307/1227918
Fung, A. L. C., Lee, T. K. H. (2018). Effectiveness of chinese martial arts and philosophy to reduce reactive and proactive aggression in schoolchildren. Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics, 39(5), 404-414. doi: URLhttps://doi.org/10.1097/DBP.0000000000000565
Fabio, R. A., Towey, G. E. (2018). Cognitive and personality factors in the regular practice of martial arts. The Journal of sports medicine and physical fitness, 58(6), 933-943. doi: URL10.23736/S0022-4707.17.07245-0
Liu, C. P. (2007). The argumentum of the development of wushu in home and abroad. Journal of Jilin Institute of Physical Education, 23(6), 161-162.
Masilo, D. T. (2018). Social work intervention to address the phenomenon of bullying amongst learners in the school setting: A literature review. South African Journal of Education, 38(1), 1-9. doi: URLhttps://doi.org/10.15700/saje.v38ns1a1594
North, T. C., McCullagh, P., &Tran Z. V. (1990). Effect of exercise on depression. Exercise & Sport Sciences Reviews, 18(1), 379-416. doi: URLhttps://doi.org/10.1249/00003677-199001000-00016
Qiao, Y. J., Xing, Y., Ji, C. Y., & Zhang, L. (2009). The prevalence of bullying behaviors among urban middle school students in 18 provinces, china. Chinese Journal of Epidemiology, 30(5), 444-447. doi: URLhttps://doi.org/10.3760/cma.j.issn.0254-6450.2009.05.007
White, B. A., Turner, K. A. (2014). Anger rumination and effortful control: mediation effects on reactive but not proactive aggression. Personality and Individual Differences, 56,186-189. doi: URLhttps://doi.org/10.1016/j.paid.2013.08.012
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2019 Guodong Zhang
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0.
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Los autores ceden de forma no exclusiva los derechos de explotación (reproducción, distribución, comunicación pública, transformación) a la Universidad de León, por lo que pueden establecer, por separado, acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, alojarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Este trabajo se encuentra bajo la Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. Puede consultarse desde aquí la versión informativa y el texto legal de la licencia.
- Se permite y se anima a los autores a difundir electrónicamente las versiones pre-print (versión antes de ser evaluada) y/o post-print (versión evaluada y aceptada para su publicación) de sus obras antes de su publicación, ya que favorece su circulación y difusión más temprana y con ello un posible aumento en su citación y alcance entre la comunidad académica.