Análisis y cuantificación del magisterio primario en León durante la segunda mitad del siglo XIX
DOI:
https://doi.org/10.18002/ehgha.v0i14.6890Schlagworte:
Magisterio primario, escuela normal, dotación/retribución, maestros temporeros, titulación profesional, certificado de aptitudAbstract
The aim of this article «Analysis and quantifying of Primary teaching in León during the second half of the 19th century» is to analyze the situation of elementary education teachers in León during the aforementioned period, and not only quantifying their number across the different states (Tables), but also attending to other questions such as their training, payments, qualification, school infraestructure, pupils, etc.; such a treatment will help to approach a more objetive vision of the primary teaching staff evolution in León during the second half of the preceding century.Downloads
Keine Nutzungsdaten vorhanden.
Downloads
Veröffentlicht
1992-12-01
Zitationsvorschlag
Celada Perandones, P. (1992). Análisis y cuantificación del magisterio primario en León durante la segunda mitad del siglo XIX. Estudios humanísticos. Geografía, historia y arte, (14), 51–65. https://doi.org/10.18002/ehgha.v0i14.6890
Ausgabe
Rubrik
Estudios
Lizenz
Copyright (c) 1992 Pablo Celada Perandones
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International. Los artículos publicados en esta revista se encuentran bajo la Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. Puede consultarse desde aquí la versión informativa y el texto legal de la licencia.