Análisis y cuantificación del magisterio primario en León durante la segunda mitad del siglo XIX
DOI :
https://doi.org/10.18002/ehgha.v0i14.6890Mots-clés :
Magisterio primario, escuela normal, dotación/retribución, maestros temporeros, titulación profesional, certificado de aptitudRésumé
The aim of this article «Analysis and quantifying of Primary teaching in León during the second half of the 19th century» is to analyze the situation of elementary education teachers in León during the aforementioned period, and not only quantifying their number across the different states (Tables), but also attending to other questions such as their training, payments, qualification, school infraestructure, pupils, etc.; such a treatment will help to approach a more objetive vision of the primary teaching staff evolution in León during the second half of the preceding century.Téléchargements
Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles.
Téléchargements
Publiée
1992-12-01
Comment citer
Celada Perandones, P. (1992). Análisis y cuantificación del magisterio primario en León durante la segunda mitad del siglo XIX. Estudios humanísticos. Geografía, historia y arte, (14), 51–65. https://doi.org/10.18002/ehgha.v0i14.6890
Numéro
Rubrique
Estudios
Licence
(c) Tous droits réservés Pablo Celada Perandones 1992
Ce travail est disponible sous licence Creative Commons Attribution - Pas d’Utilisation Commerciale - Partage dans les Mêmes Conditions 4.0 International.
Los artículos publicados en esta revista se encuentran bajo la Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. Puede consultarse desde aquí la versión informativa y el texto legal de la licencia.