Gender perspective in companies. Towards labor equality through corporate social responsibility

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18002/cg.v0i16.6968

Keywords:

anthropology, equality, women, discrimination, image, empow

Agencies:

Universidad de León

Abstract

The image that companies project outwardly is a growing concern, especially with regard to equality. The discrimination that women have suffered in the workplace throughout history is no longer socially wellcomed. In this article we carry out an analysis of corporate social responsibility and the progress made in this regard in recent years. Methodologically, we approach this study in a holistic way from the perspective of social anthropology. The data show us that corporate social responsibility improves the image of companies, motivates workers and promotes gender equality.

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Author Biography

Miguel González González, Universidad de León - España

Doctor por la Universidad de León, es profesor en el área de Antropología social, adscrita al departamento de Historia en dicha Universidad, donde imparte docencia en varios Grados y Máster. Su línea de investigación se centra en la Antropología del Trabajo, donde se ha especializado en relaciones de género, riesgos e identidades laborales en diferentes sectores, como el mundo rural, industrial y el sector servicios. Vertebra sus investigaciones con criterios transversales para el ámbito laboral que incluyen, género, edad, cualificación, diversidad funcional, motivación o explotación laboral entre otras. Es miembro de la Unidad de Igualdad de la Universidad de León.

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Published

2021-06-29

How to Cite

González González, M. (2021) “Gender perspective in companies. Towards labor equality through corporate social responsibility”, Cuestiones de género: de la igualdad y la diferencia, (16), pp. 708–728. doi: 10.18002/cg.v0i16.6968.